zaterdag 18 oktober 2008

Strij(d)en

Vandaag stond er weer een duurtraining op het programma, een rondje Strijen, met de klok mee deze keer. Zo'n 3,5 tot 4 uur fietsen, wat ik toch wel de gehele winter elk weekend probeer vol te houden als het weer het een beetje toelaat. Op weeronline nog even snel opgezocht hoe de wind stond, en die was zuid, en om 11.15 ging ik van start.
Voor het eerst met de lange broek en de overschoentjes aan op de racefiets, want hoewel het zonnetje al een beetje tussen de wolken door probeerde te komen was het toch fris, een verschil van bijna 10 graden met vorig weekend. Maar met weer een droog weekend in het vooruitzicht had ik helemaal geen reden tot klagen.
Het rondje Strijen dus met de klok mee en dat betekende eerst richting Alblasserdam, Papendrecht en langs de Nieuwe Merwede richting de Kiltunnel, waarbij vooral het stuk van de pont bij De Kop Van 't Land tot aan de tunnel erg mooi is.
Het begin ging nog wel aardig maar al snel bleek dat ik geen goede benen had. Die wilden absoluut niet meewerken vandaag en later kwamen daar nog eens 2 tegenstanders bij.
Richting de Kiltunnel merkte ik dat de wind toch wat meer westelijk aan het waaien was, dus hij draaide lekker met me mee, de verkeerde kant op wel te verstaan! En met die slechte benen snakte ik naar een lekker stukje wind mee. Dat zat er voorlopig dus even niet in en was het wachten tot het laatste deel van de route.
Ik probeerde m'n gedachte van het slechte gevoel af te zetten en van de mooie natuur te genieten wat maar gedeeltelijk lukte want ook m'n voeten wierpen zich op een gegeven moment in de strijd. Een branderig gevoel onder m'n voetzolen ging steeds meer irriteren en bij Westmaas was ik het zat. Ik stopte even om mijn overschoentjes uit te doen en om de voeten even te luchten. Gelukkig was het daarna een stuk minder en ging ook het fietsen weer wat beter langs de Binnenbedijkte Maas in de richting van Maasdam. Dáár kreeg ik de wind uiteindelijk in de rug en de laatste 25km zorgden toch nog voor een redelijk happy end. Dan ben je het strijden tegen alle ongemakken weer snel vergeten. Na 110km en 3 uur en 42 min. was ik weer terug in Capelle.
Ik had het opgenomen tegen 3 tegenstanders, een beetje oneerlijk maar gelukkig maakte de mooie herfstdag veel goed en voelde ik mij toch de winnaar van de dag.



Geen opmerkingen: