dinsdag 21 oktober 2008

Licht en donker

Hoewel het in eerste instantie de bedoeling was om vanavond weer op de Tacx te kruipen werd het toch een lekker ritje buiten. Na het werk snel naar huis gefietst (goede warming-up) en nog sneller omgekleed zodat ik binnen een kwartier al weer buiten stond, nu met een andere fiets onder m'n kont.
Wel even wat lichtbronnen meegenomen om het laatste half uur niet tegen een bon aan te lopen (fietsen) maar het eerste uur ging het nog makkelijk zonder.
De Van Brienenoordbrug en omgeving was het doel, 2 series van 2 x op en neer (of heen en weer, het is maar net hoe je het bekijkt) met daartussen 8 min. rustig. Niet de meest schone omgeving die je je kan voorstellen met al het verkeer maar het moest maar, ik was al blij genoeg
dat ik lekker in de buitenlucht bezig kon zijn. Niet inademen is bij deze sport helaas geen optie, bij onderwaterhockey kan ik het wél aanbevelen, heel erg zelfs!
Ik had goede benen vanavond en veel energie in mijn lijf en het ging dan ook lekker. Halverwege de 2e serie begon de schemering toch wel in te vallen en verhuisde de zonnebril in de achterzak. Dat scheelde een stuk, alsof de klok even werd teruggedraaid.
Na de 2e serie stopte ik even om het licht op de fiets te bevestigen om daarna nog rustig 10km uit te fietsen naar huis. Een lekkere pittige avondrit van 41km en 1 uur en 22 min. op het zadel.
Donderdag staat in principe wel de Tacx op het programma, maar het zou zo maar weer anders kunnen worden. In de toekomst kijken is vreselijk lastig, vraag maar aan Erwin Kroll.

Geen opmerkingen: