zondag 8 juni 2008

Bellen, bellen

Nederland. Zondagmiddag. Warm en zonnig weer.
Accessoire nr.1 voor de racefiets : de bel.
Voor 4 euro voorkom je een hoop irritatie, scheld- en valpartijen. En zelfs op een racefiets kan je zo'n klein belletje vrijwel uit het zicht monteren, zodat je niet door de rest van de groep waarin je rijdt de hele dag wordt uitgelachen. De rest van de groep behoort waarschijnlijk toch tot de categorie onverantwoordelijke fietsers (ik wil hier het woord "domme" niet gebruiken) want er zullen er ook verschillende geen helm op hebben met dit warme weer. Jij draagt die helm natuurlijk wel, verstandig als je bent, want alle argumenten tegen het dragen van een helm zijn onzin.
In dit verband las ik pas een prachtige uitspraak van ene John Perry:


"Hoe noem je een fietser die geen helm draagt? Een orgaandonor."

Maar ik begon dus met de bel.
Vanmiddag was ik dus blij dat ik 'm gemonteerd heb. Ontzettend veel fietsers onderweg, terecht met dit prachtige weer, en in alle soorten en maten. Ik denk dat ik van mijn leven nog nooit in 1 rit zoveel gebeld heb als vandaag, en dan bedoel ik niet mobiel! Die kwam ik ook al slingerend (1 hand aan het stuur) genoeg tegen.
Voor de rest kan ik alleen maar trots zijn op de mensen die ik onderweg tegen ben gekomen. Eindelijk eens wat fietsers die zich een beetje normaal gedroegen en dat is het helemaal geen probleem op een druk fietspad. Racefietsers en overig verkeer gaan prima samen!
Het werd een rondje van 82km door het mooie Westland, iets langer dan gepland maar het ging heerlijk. Op het gemak gereden, een tandje kleiner dan normaal gezien het "knieprobleempje" van gisteren en tijd genomen om onderweg nog een fotootje te maken. Je komt best leuke dingen tegen!

Na 2 uur en 46 min. in het zonnetje te hebben gereden (het scheelde 10 graden met gisteren!) was ik weer terug. Lekker ritje.

Geen opmerkingen: