zaterdag 20 februari 2010

Twitterride

Na een week vol promo-werk via twitter en weblogs ging het dan eindelijk vandaag gebeuren. De eerste Alpe d'HuZes Twitterride!
De start was bij Sportcentrum de Viergang in Pijnacker en omdat elk groot evenement ooit klein is begonnen stonden er uiteindelijk 7 gemotiveerde fietsers klaar om er een mooie rit van te maken.
Even over 11 gingen we na een valse start (ik vergat mijn bidon mee te nemen en moest dus even terug naar de auto) uiteindelijk op weg met het zonnetje aan de blauw met witte hemel. Nog wat restjes sneeuw in de grasranden langs de weg maar verder lag de route er prima bij.
Als navigator en bedenker van de route ging ik enthousiast op kop maar hoorde dat er al na 3 km achter mij in de remmen werd geknepen. Ik vond het wat overdreven om al te stoppen voor een bak koffie maar toen ik omkeek bleek dat er een lek had gereden. Eigenlijk niet zo gek want het was echt lekke-banden-weer met een nat wegdek en veel vuil op de straat. Uiteindelijk bleek het de eerste en gelukkig ook de laatste lekke band van de dag te zijn.
Met de wind mee ging het met een lekker tempo langs de Vlietlanden, via Koudekerk a/d Rijn richting de Braassemermeer. De 6 mannen hielden de snelheid er goed in maar Amber, de enige dame in het gezelschap liet zich niet uit het veld slaan en volgde schijnbaar moeiteloos.
Het was genieten van de omgeving en de zon en er was zelfs sprake van een beetje lentegevoel al zullen ze daar in het noorden van het land hard om lachen. De flinke laag sneeuw die daar vanmorgen viel bewijst maar weer dat zelfs in een klein landje de verschillen groot kunnen zijn!
Na het "keerpunt" bij Leimuiden ging de wind duidelijk een woordje meespreken en zorgde ervoor dat het babbelen in de groep duidelijk minder werd. Ondanks het door Alpe d'HuZes geïnspireerde groepsgevoel wilde het met de waaiervorming nog niet helemaal goed lukken en vielen er af en toe wat gaten die met wat tips van de meer ervaren fietsers weer werden dichtgereden.
Bij ter Aar gingen we de brug over hoe kan het ook anders.......het Aarkanaal richting de Nieuwkoopse Plassen waar de wind echt stevig waaide en op de kop stond.
Ik was al diverse "plaatsnamenbordjessprints" (een traditie in toerclubs en is volgens mij met 3x woordwaarde goed voor aardig wat punten) misgelopen door onoplettendheid, maar uiteindelijk kon ik het opnemen tegen Arend-Jan. Een bij voorbaat vrij kansloze missie door 20 jaar leeftijdsverschil. Maar ja, soms wil je niet toegeven dat de explosiviteit wat minder wordt! Een duidelijke nederlaag kreeg ik dan ook voor de rest van de rit mee aan de fietsbroek.
Via Boskoop, Waddinxveen en Zoetermeer kwam Pijnacker weer in zicht en hobbelde we over een lekker ouderwets tegelfietspad het dorp (ik hoop dat ik hier niemand mee beledig) binnen.
Een mooie 1e editie van de Ad6 Twitterride kwam na 101km tot een einde. Dit smaakt naar meer! Op naar de volgende en dan met meer deelnemers want hoe meer zielen......juist!
En hoe verging het verder met Amber? Een klein hongerklopje zorgde ervoor dat er in de laatste 30km wat ondersteuning nodig was maar met wat fysiotherapie is mijn arm in no time weer de oude! :-) Het is dat ik een helm op had en geen petje anders had ik 'm afgedaan. Well done!
Lees haar verhaal op http://3ly-goes-6.blogspot.com/ en lees voor nog meer info over deze succesvolle dag ook Arend Jan's blog http://dhuzes.wordpress.com/.
Ik kan niet wachten tot de volgende editie en voor degenen die het allemaal hebben gemist onderstaand de route.


Fiets route 394196 - powered by Bikemap

Geen opmerkingen: