dinsdag 29 juli 2008

Bodypaint

Je ziet het toch nog te weinig bij de verschillende toertochten in den lande. Zeker met deze temperaturen zou je het meer verwachten maar je komt ze maar zelden tegen : de gebodypainte dames op de fiets.
Is ontzettend motiverend (de mannen op de foto hebben toch duidelijk zin om een stukje te gaan.....fietsen) en bovendien leuk om te zien zo'n gebodypaint fietsshirtje. Heeft ook vele voordelen voor de dames : lekker luchtig in de zomer en na afloop geen vuile was. Eén nadeel echter : je kan niks meenemen in de achterzakken!

Ook vanavond weer zomerse temperaturen n
a een mooi droog weekend, al zullen er veel noordelijke landgenoten dat niet met mij eens zijn. Een weekend met 2 wat langere duurtrainingen dus vanavond stond er weer een intensieve duurtraining op het programma.
De route ging weer in zuidelijke richting naar Puttershoek, toch wel een van mijn favoriete rondjes, vooral omdat het een ronde is zonder één enkel stoplicht. En dat midden in de regio Rotterdam!
Na de Van Brienenoordbrug kwam ik na zo'n 3 kwartier aan bij de Heinenoordtunnel die een leuke verrassing voor mij in petto had. Ik dook van de warmte de koude vochtige lucht van de tunnel in die het asfalt kletsnat had gemaakt. In combinatie met het opgewaaide stof van de in de buurt liggende weilanden werd ik getrakteerd op een bruine spray die van mijn voor- en achterwiel omhoog spoot.
Na 2 minuten leverde dat mij een gratis bodypaint op in de vorm van een paar beenstukken zodat het leek alsof ik een lange broek had aangetrokken met schoenen en sokken ook in passende kleuren gespoten. Weer terug in het warme zonlicht nog even de sneldroger er overheen en klaar was het kunstwerkje!
Ik was er erg blij mee (niet dus) en verheugde mij al op een tweede schilderbeurt op de terugweg.
Het weerhield mij echter niet om het tempo strak rond de 35 per uur te houden met de hartslag zo tussen de 135 en 140 (midden in de D1) want het fietsen ging verder prima. Bij de suikerfabriek in Puttershoek lag het keerpunt en ging het terug richting Capelle.
Nadat de grondverf nog even was voorzien van een dekkende tweede laag was ik na 68km en 2 uur en 3 minuten weer terug in Capelle met een mooi gemiddelde van net 33 per uur.
Hééééél even twijfelde ik of ik wel moest gaan douchen vanavond (dat zou toch zonde zijn?) maar even later zag ik toch het resultaat van een avondje fietsen in het afvoerputje verdwijnen. Het staat de dames ook veel beter!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tis aan te bevelen, hoor. Door de directe warmte afvoer is je lijf een stuk fitter en fiets je zeker 5 km/u gem harder!

:-p

Anoniem zei

He Ton, via het blad fiets kwam ik terecht op je blog. Ik ben Hans Brinksma, die van de camping in bourg d'oisans met die twee belhamels Jille en Tieme. Ik heb voor het eerst toen de marmotte gefietst en ben er nog steeds van onder de indruk. Heb toen eigenlijk niet echt meegekregen dat je zo'n gewedige tijd neer hebt gezet, echt fantastisch! Ik ben nadien ook veel blijven fietsen en wil volgend jaar graag Amstel gold race, toerversie rijden en Les Trois Ballons. Mooie nieuwe doelen, jij veel suc6 bij Boogie's extreme! Groet Hans, hansbrinksma@hotmail.com