vrijdag 7 mei 2010

Bevrijdingsrondje

Afgelopen woensdag een eigen bevrijdingsfeestje gevierd met een mooie fietstocht over de Veluwe en rond de Posbank. Ik had weer een mooie route in mijn hoofd opgeslagen en het was wel even afwachten of ik 'm al fietsend kon reproduceren. Ik had er best vertrouwen in maar er komt volgens mij een dag dat ik ongelofelijk verdwaal omdat al die routes in mijn hoofd in de knoop zijn geraakt!
We stonden om 10.45 uur klaar op de carpoolstrook langs de A50 bij Arnhem-Noord om te vertrekken. Met z'n vieren, en bijna werd dat aantal nog gehalveerd door een aanslag van de slagboom van de plaatselijke golfclub. Bijna onthoofd bij een sanitaire stop!
Maar gelukkig zonder schade gingen we op weg richting Posbank waar we na 5km al aan het eerste klimmetje mochten beginnen. Misschien een beetje te vroeg voor de koude spieren maar de Beekhuizerweg is niet al te moeilijk dus we kwamen zonder problemen boven.
Veel wielrenners bovenop de Posbank en veel Ad6ers die net als wij van het schitterende uitzicht genoten waarbij sommigen bijna de struiken in reden bij het uitzicht op Amber die een stripact opvoerde bij gebrek aan kleedhokjes. Het is ook lastig al die wielerkleding met een hartslagmeter die niet lekker zit!
Daarna nog even een wandelaar bij z'n kraag gegrepen om een foto van ons te maken (na een korte cursus "fotograferen met een iPhone") en gauw weer verder want we wilden wel voor donker thuis zijn!
Na zo'n 65km en een klein foutje in de navigatie waardoor we "ineens" weer bij de auto's stonden, was het tijd voor de 2e sanitaire stop. De golfclub was erg "blij" met de raar geklede gasten!
Nadat we allemaal weer verlost waren van wat ons dwars zat en ruimte hadden gemaakt voor andere dingen konden we op weg voor het 2e deel en dus richting Hoenderlo. Even met z'n 4-en ronddraaien tegen de wind in op de lange rechte weg er naartoe waarbij het af en toe windstil leek als Art weer op kop kwam! De Beer uit Berkel fungeerde als windscherm waar vooral de dames mooi van konden profiteren.
Bij het Pannenkoekenhuis in Hoenderlo werd even energie bijgetankt met een pannenkoek waar we volgens mij nog 2 dagen op door hadden kunnen rijden. De repen en gelletjes in mijn achterzak waren in 1 keer nutteloos geworden, althans voor de rest van de dag.
Na deze pauze deden we er gewoon nog even 50km bovenop en met als toetje nog 2x de Posbank op waarbij we alle mogelijke klimvarianten hadden gehad. Terug bij de auto's hadden we er precies 120km op zitten. Een lekkere training en ook gewoon een heel gezellige rit. En dat is nou net een combinatie die het fietsen juist zo leuk maakt! Ik zeg : dat moeten we vaker doen!

Geen opmerkingen: