vrijdag 21 mei 2010

Aftellen

Nog 7 dagen te gaan, het aftellen is begonnen en dan vertrek ik naar Frankrijk voor misschien wel de meest bijzondere week in m'n leven. Een boute uitspraak maar ik denk dat het een hele mooie periode wordt die veel indruk zal maken.
Ten eerste vanwege de groep mensen waarmee ik een week lang in een groot chalet in Oz-en-Oisans zal verblijven. Fantastische sportvrienden die ik de laatste 7 maanden heb leren kennen, stuk voor stuk geweldige mensen waarmee ik me verbonden voel en waarvan enkelen me heel dierbaar zijn geworden. Een band die niet alleen zo sterk is geworden vanwege Alpe d'HuZes, de actie waar we ons gezamenlijk voor inzetten, maar nog meer door hun persoonlijkheden, karakter, spontaniteit, sociaal gevoel, humor en sportiviteit.
Ten tweede door het evenement wat op 3 juni zal plaatsvinden wat veel méér is dan alleen een sportieve uitdaging. De Alpe d'Huez beklimmen is op zich een grote prestatie maar 6 x achter elkaar is gekkenwerk, een bijna onmogelijke opdracht waarvan zelfs ik met mijn klimervaring moeilijk kan inschatten hoe zwaar het werkelijk zal worden.
Wat ik wel weet is dat het niet in verhouding staat tot het gevecht wat kankerpatiënten leveren om die vreselijke ziekte te overwinnen. En voor al die mensen die momenteel die strijd leveren en ook voor diegenen die de strijd reeds verloren gaan we ons voor de volle 100% inzetten om deze sportieve uitdaging te volbrengen. Dat het een emotionele, succesvolle en onvergetelijke dag wordt staat vast!
De laatste trainingen voordat we vertrekken zijn inmiddels bijna voltooid. Eergisteren een intensieve duurtraining van 93km gedaan in hoog tempo en gisteravond samen met Amber iets minder hard een rondje van bijna 60km gereden. Komend weekend staan er nog 1 of 2 wat langere duurtrainingen op het programma en dan waarschijnlijk volgende week nog 1 x op de fiets.
A.s. maandag, op 2e Pinksterdag, gaan we nog naar Papendal waar de kledinguitreiking zal plaatsvinden, waar we veel andere Ad6-ers zullen treffen en waar we de laatste info kunnen verzamelen.
Ik ben er voor 99,9% klaar voor, ik heb er voor 100% zin in maar moet dus nog heel even geduld hebben en doorgaan met aftellen. Dat valt niet mee maar opgeven is geen optie!

2 opmerkingen:

Theo zei

ik wens je (jullie) alvast erg veel suk6 ! Het zal een fantastische ervaring worden vlg mij.
Groet,
Theo

Carbonfire zei

Het aftellen gaat in stilte?
Ik vertrek morgen naar de Mont-Ventoux, jullie naar de Alpe.
Heel veel succes daar met jullie missie. Courage!