woensdag 6 augustus 2008

Ballonnen

De zon scheen vanavond, een graadje of 25, weinig wind. Een stukje fietsen. Ik had er zin in.
De wind die er dan nog stond was zuidwest en ik besloot een rondje door Midden-Delfland te rijden : langs vliegveld Zestienhoven, daarna richting Vlaardingen, Maasland, De Lier, Schipluiden, langs de Delftse Schie en de Ackerdijkse Plassen om via Hillegersberg weer richting te Capelle te gaan. Een mooi rondje van zo'n 80km met veel mooie Hollandse vergezichten.
Het was rustig op de fietspaden, het was dan ook rond etenstijd dat ik op weg was gegaan. Dat kwam mooi uit want ik wilde wat tempo's gaan rijden en die gaan toch fijner als je een beetje de ruimte hebt. Een serie van 8 x 30 seconden voluit met daartussen 3 minuten rustig fietsen. Na Vlaardingen gepasseerd te zijn waren er wat lange rechte stukken en kon ik beginnen. Voluit staand op de pedalen om in een paar seconden de snelheid flink omhoog te brengen en dan de rest van de 30 sec. voluit in het zadel doorstoempen. De snelheid ging tegen de 50, de hartslag naar de 160 en m'n benen voelden aan als b
allonnen die langzaam voor een feestje werden opgeblazen. Heerlijk!
Na 8 x leek m'n fietsbroek een maatje te klein, gelukkig is het rekbaar spul, maar na een 10 min. rustig doorfietsen kwam alles weer tot rust.

Het feestje was echter wel gelijk voorbij want ik had moeite om weer in een normaal tempo te komen. De energie was gelijk als sneeuw voor de zon verdwenen en ik had toch nog minimaal een uur te gaan!
Een klein hongerklopje kondigde zich aan en met veel moeite wist ik de laatste 30km te volbrengen waarbij ik mij ook nog door de traditionele Rotterdamse Wednesday Night Skaters heen moest worstelen.

Een pittige training zowel fysiek als mentaal en met alleen maar wind tegen. Letterlijk, want tijdens mijn inspanningen was die stiekem gedraaid van zuidwest naar oost. Tijdens het fietsen had ik ook al tevergeefs op een beetje wind mee zitten wachten.
Na 81 km en 2 uur en 41 minuten snakte ik naar koolhydraten die dan ook snel in de vorm van een stuk appeltaart naar binnen werden gewerkt. Gebak, ballonnen en een heleboel mensen, het leek wel een feestje!

2 opmerkingen:

Angelo Roelandt zei

Hoi Ton,

Ik zie dat je de trainingen en het rijden van tochten weer hebt opgepakt en intussen al weer wat nieuwe doelen hebt gesteld. Ik ben zelf na de marmotte gewoon door blijven trainen maar wel wat minder dan anders. Daarna ging ik al snel weer op vakantie terug naar bourg d' oisan zoals je weet. Mijn vakantie zit er bijna op, aankomende zondag moet ik weer aan het werk. Nieuwe doelstellingen zijn voorlopig alleen boogies extreme en eind van deze maand fiets ik ride for the roses nog mee in Goes met een team van mijn werk. Ik zag een weerkaartje op je weblog staan waar ik al een tijdje naar zocht. Ik ben zo vrij geweest om ook zo`n kaartje op mijn weblog te plaatsen met het weer uit mijn omgeving. Ik heb jou weblog ook bij de links op mijn weblog geplaatst. Succes verder Ton met je nieuwe doelstellingen en misschien zie ik je nog wel ergens tijdens boogies extreme. Groeten Angelo.

Henk zei

Hoi

Ik lees je weblog al een tijdje en zeker je verhaal over La Marmotte heb ik met interesse gelezen aangezien deze tocht hoog op mijn uitdagingen lijstje staat.
Met La Marmotte in mijn mijn achterhoofd ben ik inmiddels zelf ook een weblog begonnen en ik ben zo vrij geweest om deze weblog bij mijn links te plaatsen….
Ik zal je weblog in iedergeval met interesse blijven volgen!

Groeten,
Henk