maandag 7 januari 2008

Overleven met de feestdagen

Misschien ben ik een saaie lul, maar ik heb het niet zo op de maand december. Ten eerste de Sinterklaas-gekte (een miljoentje meer of minder, wie kijkt er nog van op), daarna m’n eigen verjaardag een week later (weer een jaar ouder, hoezo valt er wat te vieren dan?) dan 2 weken stress op het werk om nog zo veel mogelijk voor het einde van het jaar af te krijgen (OK, wel een beetje eigen schuld, dikke bult), dan met z’n allen proberen om zo veel mogelijk geld uit te geven voor Kerst aan onzinnig veel cadeaus en eten en daarna weer lekker klagen hoe slecht we het hebben en hoe duur alles is geworden. Dan moet je noodgedwongen natuurlijk weer allerlei goede voornemens gaan verzinnen die je 2 weken later ook allemaal weer vergeten bent. We besluiten dan met 60 miljoen voor 60 minuten lol in de mist en slopen dan voor de gein (“het hoort er een beetje bij”) en passant de halve stad en schepen de maatschappij (dus jij en ik!) op met nog enkele tientallen miljoenen schade. Bedankt jongens!
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij is er van de kerstgedachte weinig meer over. Het is een vrijbrief geworden voor chaos, wanorde, losbandigheid en zelfvoldoening. Mag ik december voortaan overslaan?
Zo, hè, hè, dat lucht lekker op aan het eind van het jaar. Ik kan weer fris het nieuwe jaar in!

Geen opmerkingen: