woensdag 30 januari 2008

Weekend Limburg (2)

Zaterdag 26 januari 2008.
Weer een mooie dag. Veel wind maar ook vandaag laat de zon zich weer zien, goed gepland dit weekend! Om half negen sta ik voor de deur van de bakker in Gulpen, want een weekend in Limburg zonder vlaai dat kan natuurlijk niet! De (nog warme) rijstevlaai ligt niet veel later naast een dampende kop koffie. Dit is goed fietsvoer! Vandaag gaan we de Limburgse heuvels weer eens verkennen, de wielen met de gladde, smalle bandjes worden gestoken en om 12.00 uur precies fiets ik weg voor zo'n 4 uurtjes fietsen. Het gaat eerst richting de Maas bij Eijsden, daarna even een stukje door Maastricht en richting Valkenburg. De Cauberg wordt natuurlijk ook even meegenomen en het valt me op hoe makkelijk ik omhoog fiets. De benen zijn goed vandaag en de heuvels vliegen onder mijn wielen door. Na Valkenburg vervolg ik mijn weg via Sibbe, Gulpen, Wijlre, Simpelveld, Mechelen, Epen en Slenaken en sta ik na 98km en precies 4 uur fietsen weer op de plek van vertrek. Het ging superlekker vandaag, toch die vlaai hé, goed spul hoor! Er is gelukkig genoeg dus ook nog voor morgen. Ik twijfel, wordt het morgen door de modder of op de weg? Ik besluit er een nachtje over te slapen.

Geen opmerkingen: