zondag 7 december 2008

Profiteur

Ik geef het toe, ik ben een profiteur. Maar ach, iedereen heeft zo z'n mindere kanten.
Ik moet dan ook met schaamrood op de kaken bekennen dat ik vandaag, net als een flink deel van het afgelopen jaar meedogenloos misbruik heb gemaakt van het mooie weer en de overvloedige zonneschijn om te gaan fietsen.
Hoewel de plannen eerst richting Veenendaal gingen om daar wat met de ATB te gaan stoeien, besloot ik toch maar om ook vandaag een lekkere duurtraining te gaan doen op de racefiets.
Het duurvermogen is namelijk aardig ingekakt en er moeten dus kilometers gemaakt worden.
Een mooie ronde door het Groene Hart, via Nieuwerkerk a/d IJssel, Zevenhuizen, de Rottemeren, Bergschenhoek, Berkel en Roderijs, Zoetermeer, Benthuizen, Zoeterwoude. Hazerswoude, Boskoop, Waddinxveen, wederom Zevenhuizen en Nieuwerkerk a/d IJssel en ten slotte Capelle.
Na het passeren van 10 plaatsnamenbordjes stond er 103km op de teller en waren er 3 uur en 39 min. voorbijgegaan. Sneller kan ik een middagje genieten niet vertellen!
En hoewel de zon uitbundig scheen lukte het hem toch niet om de weg droog te krijgen dus werd alsnog de rekening door Moeder Natuur gepresenteerd via een tot aan mijn oren smerige fiets.
Dat was dus gelijk poetsen geblazen, want ik heb al een goed voornemen voor het komende jaar: de fiets gelijk schoonmaken, bij wijze van spreken nog met de fietsschoentjes aan en de helm op!
Hij staat dan ook weer te blinken in de woonkamer, alsof 'ie niet buiten is geweest. Het lijkt wel alsof 'ie naar me lacht.....................

3 opmerkingen:

Gert zei

Je hebt helemaal gelijk, Ton! Het was goed fietsweer! Ik fietste met Ramses Bekkenk (!) in het PWN gebied, later ben ik alleen nog wat gaan fietsen in de buurt van Soest.
Wat was het lekker om buiten te zijn!!

Henk zei

Lekker blijven profiteren!!!

Anoniem zei

Grappig ik had precies hetzelfde idee afgelopen zondag

Lars
www.larsroos.nl