zondag 13 december 2009

Ik mag weer!

Vanaf dit weekend mag ik weer alles doen van de dokter! Fietsen, bloggen, ik mag me weer helemaal uitleven. 2 weken verplichte rust had ik mijzelf voorgeschreven, want die fietsdokter was ik natuurlijk zelf. 14 lange dagen zonder racefiets of MTB, ik mocht er alleen maar naar kijken, ruiken, maar aanraken was verboden.
Helemaal niet verkeerd hoor zo'n verplichte rustperiode want ik barstte dit weekend van de energie en de zin om te gaan fietsen! Het weer hielp natuurlijk ook mee, 2 prachtige zonnige dagen en alleen de watjes vonden het te koud om te gaan fietsen. Nou, als al m'n winterkleren in de was hadden gezeten was ik desnoods ik korte broek gaan fietsen want ik was niet te houden!
Zaterdag lekker door het Delfland gefietst op de racefiets. Genieten! Ik had de hele tijd de neiging om naar iedereen te zwaaien en gedag te zeggen. De winter is begonnen maar in m'n kop leek het wel lente en m'n benen sloegen af en toe op hol als een paar jonge paarden. Zonder het te beseffen lag ik af en toe in volle sprint! Nota bene op de dag van mijn 47e verjaardag voelde ik mij als een jonge God en moest ik mijzelf regelmatig tot de orde roepen. Gekkenwerk!
Ik had na 85 km nog wel zo'n rondje weg willen trappen maar met een jaar ouder was ik ook weer een beetje wijzer geworden en was zo verstandig om in de remmen te knijpen. Precies 3 uur onderweg geweest. Moe? Dacht het niet hè!
Vandaag gingen we met een aantal van Team de Viergang richting Heeswijk-Dinther voor een lekkere MTB-tocht. De start was vroeg, koud en donker maar we hadden er allemaal zin in!
En ja hoor, u leest het goed, Ton in groepstraining! Het moet niet gekker worden! De 6 helden die vandaag de Brabantse bossen onveilig maakten:


Amber - multitalent en ik verdenk haar ervan dat ze TIJDENS het mountainbiken op Twitter heeft gezeten en minstens 3 mailtjes heeft verstuurd!
Rob - dagchauffeur die na 20 km op de fiets eindelijk wakker schrok en zich afvroeg "waar ben ik?"
Hans - hondenoppas die ruzie had met zijn pedalen, er niet in of uit kon en af een toe een heuveltje achteruit deed
Jaap - gastrijder en behalve hijzelf was alles aan Jaap niet ouder dan een week, doorstond zijn mtb-ontgroening met verve!
Richard - met zijn Rohloff naaf het buitenbeentje, grotendeels kopman en zichtbaar tot op 400 meter
Ton - dagfotograaf, wilde na 45km warming-up eindelijk beginnen maar moest met de rest mee naar huis

Om niet gelijk al het respect van mijn teamleden te verliezen moet ik zeggen dat dat laatste natuurlijk niet helemaal waar is. Ik moet jullie zelfs bedanken want eindelijk kon ik me eens een beetje beheersen want vaak train ik te intensief en gezweten heb ik heus wel, geloof mij maar!
Een superleuke dag en ik kijk al uit naar onze volgende tocht op 2e Kerstdag in Schaijk.
Alle foto's kun je hier bekijken en voor de ervaringen van de rest kun je even hier naar toe, of hier, en jullie weten het, als je daar toch bent en je voelt die dikke portemonnaie in je broekzak : DONEER! Zo blijven wij van het team allemaal supergemotiveerd om te trainen voor het goede doel.
Na terugkomst nog even een broodje genuttigd in De Viergang en daarna echt naar huis.
Een heerlijk fietsweekend en ik ben blij dat ik weer in het zadel zit!

2 opmerkingen:

Marieke zei

Die energie spat ook van mijn beeldscherm hoor!
Maar dat van die korte broek geloof ik niet ;-)

Angelo Roelandt zei

Hoi Ton,

Ook weer terug op de fiets. Toch leuk hé zo`n groepsritje. Voorheen trainde en fietste ik ook bijna altijd alleen maar één of meerdere fietsmaatjes is een absolute meerwaarde en verhoogt het plezier in ieder geval enorm. Ik ga jullie team betreft AD6 absoluut steunen, dacht eerst dat je zelf ook ging fietsen maar heb intussen begrepen dat je meegaat als mecanicien. Kanker is gewoon vreselijk en AD6 is echt een prachtig initiatief. Onlangs is er in mijn naaste familie ook iemand getroffen door borstkanker. Gaat op het moment gelukkig erg goed na de operatie maar verder nog wel een periode dagelijks naar het ziekenhuis voor verdere behandelingen. Je hoort nog van me.

Groeten,

Angelo.